För Treklövern är det viktigt att våra hyresgäster har en hemförsäkring. Det är anledningen till att vi tog på oss att administrera hanteringen av hemförsäkringen när vi började med erbjudandet en gång i tiden och att du som hyresgäst skulle få ett bra erbjudande. Dock har det av olika anledningar blivit svårare att administrera detta på ett enkelt och smidigt sätt. Därför har Treklövern valt att inte förlänga det samarbetsavtal där debiteringen av försäkringen har skett på hyran. Avtalet upphör att gälla per den 31 december 2022. Länsförsäkringar skickar information till de kunder som tecknat en hemförsäkring via Treklövern med ett erbjudande om att teckna en ny försäkring.
Vad innebär detta för dig som tecknat hemförsäkring hos Länsförsäkringar via Treklövern?
Brevutskick från Länsförsäkringar är på väg med information och ett erbjudande om att teckna ett nytt avtal via dem. Priset väntas gå upp något och premien kommer att tecknas för sex månader i taget.
Du behöver kontrollera att din boyta stämmer med uppgifterna i försäkringsbrevet. Uppgifterna om boyta finns på ditt hyreskontrakt. Hittar du inte ditt kontrakt går det bra att höra av dig till oss på Treklövern så hjälper vi dig. Maila till info@treklovern.se eller ring på 0435-121 00.
Länsförsäkringar kommer att erbjuda dig att betala via autogiro, du bekräftar det lättast genom att använda Bank-ID. Det går också bra att ringa Länsförsäkringar och be dem att skicka en blankett, 040-633 80 00.