Behöver du göra en felanmälan? Det smidigaste sättet är att logga in på Mina Sidor och skapa ett ärende där. Det går också bra att ringa oss på 0435-121 00.
Gör en felanmälan
Du kan göra felanmälan via "Mina sidor". Där loggar du in med din personliga kod, fyller i var i bostaden eller fastigheten felet finns och gör en felbeskrivning. När du klickar på "spara" får vi in felanmälan direkt i systemet vilket gör att vi snabbare kan få ut en arbetsorder så att felet kan åtgärdas. Är felet akut eller du inte har tillgång till dator kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.
Kundtjänst når du på telefon 0435-121 00 som har öppet måndag till fredag kl 09.30 – 16.00, lunchstängt kl 12.00-13.00. Är det akuta fel efter kontorstid ring 0435-121 00, så kopplas du automatiskt vidare till jouren.
När vi tagit emot din felanmälan kommer en reparatör att kontakta dig inom 24 timmar för att boka en tid så att vi kan åtgärda felet. För felanmälningar som anmälts via internet gäller 24-timmars regeln givetvis först när vi läst/tagit emot anmälan.
Vad ska felanmälas?
Felanmälan kan exempelvis gälla fel på spis, skadedjur, kyl/frys eller annan utrustning som tillhör lägenheten. Om batteriet i brandvarnaren är slut kan du hämta ett nytt i Bobutiken, är brandvarnaren trasig byter vi den.
Vi lagar persienner förutsatt att ditt bostadskontrakt innehåller information om att persienner ingår i lägenheten.
Armaturer som tillhör lägenheten lagas eller byts vid behov. Du byter själv lampor och lysrrör när de inte funkar längre.
Fel på TV
Felanmälan och teknisk support görs till Telia på 90 200, vardagar 08.00-21.00, lördagar 09.00-17.00 och söndagar stängt. Oavsett om det gäller tekniska fel på TV-distributionen i fastigheten/lägenheten eller om du har fel som du misstänker beror på störningar i TV-utsändningen görs felanmälan till Telias kundtjänst. Exempelvis att en kanal saknas eller att du har störningar på en kanal.
Fel på bredband
Om du har problem med ditt bredband ska du felanmäla detta till din leverantör av tjänsten, inte till Treklövern. Om uttaget är trasigt kan du anmäla det till vår ordinarie felanmälan på dagtid vardagar 8.00-16.00.
|
Akuta fel och störningar
Vid akuta fel och störningar kan du ringa 0435-121 00 dygnet runt, alla dagar.
Akuta ärende är saker som kan skada person eller egendom, till exempel:
- Stor vattenläcka
- Fönster som inte går att stänga
- Totalstopp i avlopp
- Trasig elutrustning
Ange namn, adress, objektnummer (hittar du på lägenhetsdörren eller ditt kontrakt) och en beskrivning av felet.
|
Om det brinner
Om du tror att det brinner någonstans i fastigheten - ring 112.
|
|