Mediadebitering på avin
När du betalar för varm-/kallvatten och el görs det i efterskott.
Då vi kvartalsfakturerar kommer mediedebiteringen i 3 månaders intervaller på den första fakturan varje kvartal. På fakturan får du detaljer så som din förbrukning, vilken period förbrukningen gäller och hur mycket du behöver betala.
Leverans av hyresavin
Omkring den 20:e var tredje månad skickar vi ut hyresavier för kommande kvartal till dig på det sätt du valt att få din avi på. Du har möjlighet att välja att få din avi via brev, e-post, e-faktura, som PDF direkt till Mina Sidor eller till Kivra. Du väljer leveranssätt när du skriver kontrakt, vill du byta i efterhand kan du enkelt göra det genom att ringa till oss.
E-Faktura
Vi är anslutna så att du kan anmäla dig för att få digital fakturering via e-faktura, detta innebär att du istället för att få din hyresavi på posten kommer få den levererad direkt till din bank.
Om du vill betala via e-faktura loggar du in på din bank och väljer att lägga till e-faktura mottagare, sök upp Treklövern Bostads AB så kommer du till vår anmälningssida där du får fylla i lite uppgifter vi behöver för att kunna leverera tjänsten till dig. E-fakturan förifylls och du får möjlighet att kika på avin i PDF-format innan du godkänner den.
Såhär byter du till e-faktura:
- Logga in på din internetbank*
- Lägg till e-faktura mottagare**
- Hitta Treklövern Bostads AB och välj anmäl
- Fyll i vår anmälningssida och tryck nästa
- Kolla så att dina uppgifter stämmer inanna du trycker Slutför!
*Hos de flesta banker kan du inte använda mobilappen för att anmäla dig till e-faktura.
**Att lägga till e-faktura mottagare ser olika ut för de olika bankerna, om du behöver hjälp hur du lägger till e-faktura mottagare - hör av dig till din bank.
Autogiro
Om du vill betala via autogiro fyller du i en blankett för autogiroanmälan och mejlar den till hyra@treklovern.se eller postar den till oss. Våra kontaktuppgifter hittar du längst ned på sidan.
Så fort Treklövern fått besked från banken att medgivandet är godkänt får du besked från oss.
Hyran dras den sista vardagen i månaden. Vi går in och begär pengarna dagen innan och då måste det finnas täckning på kontot. Om det saknas täckning på kontot – även om det bara är ett mindre belopp – drar vi inte någonting alls, då måste du själv betala in hyran på annat vis.
När du är ansluten till autogiro får du endast hyresavier när det har skett beloppsförändringar på avin - men du kan alltid logga in på Mina Sidor för att se dina avier.